tisdag 1 juli 2008

Ännu tröttare och massor att göra..

Är så jävla trött.. Fattar inte.. Kan ju vara så att jag har somnat försent de 2 senaste dagarna och det kan vara en anledning. Plus att jag flyttade i helgen så det kan oxå vara en liten anledning.. Men ändå.. Brukar inte bli så här himla trött..

Är fundersam över vad vänskap verkligen betyder för människor.. Visst det finns olika typer av vänskap, men vissa människor tror man står närmre än andra.. Men om det inte e sant, om man tror fel. vad ska man göra då? Var är egentligen en nära vän värd när man känner att man måste ljuga, och inte kan berätta sanningen för någon som man kallar sin vän? Är man fortfarande vänner då? Eller är det för att skydda sin vän? Visst vita lögner drar vi alla någongång för att skydda våra närmaste, men att sedan berätta sanningen och sedan inte kunna förklara sig, vad är det då värt? Att inte ha en förklaring till sin handling, är man inte skyldig sin närmsta det? Jag vet inte.. Jag har inte varit bättre själv.. Jag har oxå haft problem med att förklara, men inte att ens försöka?

Är man feg när man inte erkänner eller är det bara av snällhet?? Mycket tankar har funnits i mitt huvud under dagens arbetande.. Jag kan inte svara på mina frågor.. Men om personen säger att det är av snällhet så får man la tro på det.. Men vem vet personen kan ha ljugit flera gånger innan och är det inte bättre då att förklara sig?? Att säga förlåt?? Eller i alla fall försöka att berätta sanningen i framtiden??

Att undanhålla sanningen är det att ljuga?? Enligt mig är det en lögn. Bara om man säger en lite mildare svart lögn.. Eller är man bara feg och inte säger som det är direkt.. Fattar inte varför man inte kan försöka åtminstone, om man kallar sig vän till någon..

Men men.. Ska försöka vila lite.. Vill bara bli förståd någongång.. Du har sårat mig, och det verkar inte bekomma dej alls! Är glad på utsidan men innuti gråter jag bara så du vet..

Inga kommentarer: