onsdag 9 juli 2008

Funderingar..

Bröder och systrar, förklara för mig, vad är lycka?
Vad är det som jag strävar efter?
Är det verkligen något att längta efter eller är det bara en lögn?
Vad är det som är så svårt att känna??
När ensamheten och sorgsenheten lägger sig, vad är det som blir kvar?? Är det bara tomheten eller är det något mer?
Många måste kämpa för att bli lyckliga, andra får det gratis. Varför känner jag då lycka alldeles för sällan? Har jag gjort något fel i mitt sökande??
Eller kan jag bara inte hålla fast vid känslan tillräckligt länge för att njuta av den?
Mina bröder visa mig vägendär lyckan stannar, där jag slipper att vänta på den..
Systrar, se till att lyckan få vänta på mig och inte tvärt om..
Bröder och systrar, är lycka något att ha??


Du bär en ångest omkring dej, den lyser, den längtar efter dej.. Den vill att du ska stanna, men du fortsätter att gå, försöker att vara stark, men snart faller du, snart slår den dej, snart finns du i ett land i mörker, du existerar inte längre med oss andra i vår värld.. Snart vill du inte längre finnas här, du vill vara i ditt egna land byggt av ensamheten, för det enda du vill bevisa är att du kan klara dej själv, men egentligen skriker du efter hjälp! Men ingen kan höra dina rop, ingen kan se dina tårar.. Ingen vill hjälpa dej upp för ingen har riktigt med tid eller ork, så du fortsätter att vara ensam och osynlig, fram tills en dag då fasaden sprickerm och du ramlar sönder, och din värld ramlar sönder.. Då du inte lever längre..

Inga kommentarer: