måndag 21 juli 2008

Ledig..

Är ledig idag.. Fjäskade till mig ledigt, som jag kanske har skrivit innan.. Mitt minne e bra men ganska kort.. Ville få sova lite. Men nu känns det konstigt att bara sitta hemma.. Nu känner jag mig rastlös.. Men tänkte ta tag i städningen här hemma lite och fixa lite med det i stället, vilket jag har tänkt göra länge nu.. Men jag vet inte..

Det känns fortfarande konstigt att bo i mitt nya hem, eller nya och nya, har bott här i snart en månad, så nytt kanske det inte är, men ändå.. Vet inte hur hemma jag är här än.. Känner efter men känns bara lite grann som hemma. Men kanske vänjer mig.. Har inte kännt mig hemma i en lägenhet på länge, känns bara som om något som jag har för att slippa bo på gatan.. Men det kommer nog som sagt..

Får se hur jag jobbar i veckan med.. Det kanske blir att hjälpa storstädet lite, annars kommer jag att vara ledig hela veckan.. Och det kommer kännas konstigt, för att det var så länge sedan jag var ledig så många dagar i rad, kommer nog bli helt knäpp.. Men men, ska sätta mig och söka lite andra jobb, vill inte bli kvar där resten av mitt liv, har blitt så bekväm eftersom jag har det, och inte riktigt orkat att söka några andra jobb, men tror att det är dags för mig att göra det nu..

Ja, ska nog ta mig dagens första kopp kaffe nu, och sitta och leta jobb, gav mig själv jätte bra idéer nu. Ibland är jag för smart för mitt egna bästa.. Men men.. Händer det något trevligt under eftermiddagen, kan jag alltid skriva det lite senare, annars kommer det med imon..

Har tänk att skriva varje dag denna månaden, och har nog bara missat en eller 2 dagar och det är bra, med min hjärna som inte är den som kommer ihåg allt, ibland glömmer den tillomed att jag måste andas.. :S

Men men.. Nu börjar kaffe suget bli stort, så det är nog dags nu!

Inga kommentarer: