onsdag 26 mars 2008

Priset är högt om man vill ha något..

Ibland måste man betala mkt för att man ska få det som man vill ha, ibland måste man betala med sitt liv, kanske med mer. Ibland så måste man betala väldigt högt för att få det som man vill ha det, man måste betala priset även om det gör ont. Även om det kostar det som man älskar mest.. Varför ska man då ge sig in i saker som kostar för mkt? Sånt som kostar känslor och energi? Sådant som man egentligen inte vill betala.. Sånt som man egentligen vill ha kvar, men ändå satsar?

Man sätter sina känslor som insats och hoppas på att man vinner? Men tänk om man förlorar?
Tänk om allt bara är borta en dag, om vinnaren har varit och hämtat sin vinst och du är bara förloraren som inte vet vart du ska ta vägen?

Du sitter där helt ensam, med ingenting kvar i ditt liv. Du vet att du skulle sakna det när du satte det på spel, men ändå satsade du.. Du vet att det var fel gjort, men på ett sätt så ångrar du ingenting, men på den andra sidan så ångrar du allt. Du gjorde både rätt och fel. För visst man ska satsa på son magkänsla för det säger ju alla att man ska göra.. Man sak satsa på det man tror är rätt.. Och det var ju exakt det som du gjorde, men det slutade inte väll.. Det slutade helt fel.. Och kan du inte ångra ditt val?? Och ta tillbaka det som du förlorat..

Nej det kan du inte, för i den sekunden som du förlorade, förlorade du allt på riktigt.. Förlorade du alla känslor på en gång, du förlorade allt som du hade inom dej.. Det går inte att ångra, inget går längre att ångra.. Det finns nu inget kvar att förlora inget kvar att vinna.. Du är numera ingenting.. Du är en osynlig skugga, en skugga som ingen ser.. Någon som inte betyder något.. Du har nu förlorat all din status och allt som du håller kärt..

Jag hoppas bara att det var värt det.. Att det finns något gott ur det hela.. Man brukar alltid säga efter regn kommer sol, men stämmer alltid det, stämmer det verkligen att allt kommer att bli bra igen.. Lita inte på det, lita aldrig på någon. Inte ens på dej själv.. Du är inte längre viktigast.. Du är bara ingenting..

Jag är ingenting, bara den skugga som inte längre finns. Folk säger att de älskar mig, men ska jag verkligen tro på det.. Jag spelar med deras känslor varje dag.. Varje timme varje minut. De säger att jag visst är viktig.. Men har inget mer att ge dem.. Hur kan jag då va viktig när jag inte har något att ge??

Jag är inget..

Inga kommentarer: