söndag 16 mars 2008

Det där med mat...

Ja, det med mat är ganska onyttigt men ganska gott.. Igår va jag ute o åt med en kompis åt så att jag trodde jag skulle klara mig en vecka. Idag lagade folk oxå mat åt mej, men åt där.. Mycket gott.. Nu klarar jag nog mig nästan i 2 veckor.. Hur mätt som helst, trodde inte att jag skulle kunna äta så mkt. Har börjat med en dålig vana och dra ner på maten, och det kanske inte är det bästa, det har jag fått höra i alla fall.. Men det hargått så långt, eller ja kanske inte riktigt så långt, men jag är inte lika hungrig nu, och har svårt för att äta mat i stora mängder.. Det har en stor nackdel, och det är att jag blir trött och sur ganska lätt, och det är ju inte bra.. Men efter att ha varit uppe lite för länge i fredags natt och gått upp lite för tidigt på fredags morgonen, så tror jag att jag börjar att lära mig, men är fortfarande väldigt trött.. Men jag vet inte.. Får se om jag får jobba imon. Är fortfarande lite grinig på dem, som jag har skrivit innan, men får bita ihop tills att jag hittar något nytt..

Men tror att de mesta kommer att lösa sig med tiden, jag tror jag kan klara av det som tynger mig.. Men just nu känns det som om att jag bara faller och faller, och inte når botten, det är det jobbigaste, har svårt för att prata om hur och vad jag känner, och det driver dem som står mig närmast till vansine.. Vill kunna prata och visa vad jag känner för folk men det går verkligen inte.. Jag har alltid, ja nästan alltid haft lättare att uttrycka mig i text.. Som i kanske märker.. Jag har nästan alltid haft det lätt att uttrycka mig i novell eller dikt format, om jag kunde hitta mina gamla noveller, funderar jag på att skicka in dem, och se om det är något att ha, även om jag inte tror att det är det.. Men vill kunna prata om det oxå.. Men har la fått någon slags gåva, som gör att jag ska kunna skriva, hade jag haft fantasi nog, så hade jag en tanke på att försöka mig på att bli författare, men vet inte om min fantasi håller till att få ihop något, men tänkte att jag i alla fall skulle försöka om jag får någon tid till att bara börja, och kunna göra klart det. det dåliga med mig är att jag har så himla dåligt tålamod så att jag har svårt för att sitta med samma sak för länge.. men men.. Nu ska jag ut o traska med en kompis, så det kanske e dags för mig att sluta skriva..

Inga kommentarer: