söndag 6 april 2008

Läsa och skriva

Kom fram till att om jag ska börja skriva kanske man ska ta tag i läsandet igen.. Läste väldigt mkt ett tag..

Och det är bland det skönaste som finns kom jag fram till.. Men har tappat det ett tag.. Har inte blitt mkt läsande på ett tag så tänkte ta tag idet nu.. Bara sätta mig och läsa när jag inte har ngt annat att göra....

Så det kommer nog trycka i mig lite böcker när jag inte har något att göra.. Men det kommer kanske försvinna ett tag..

Sen får ni se hur det går med skrivandet.. Det kommer mer info om det..

Det finns oxå sånt som gör mig riktigt arg just nu.. Det är människor som ger sig in i saker utan att ta tag idet.. Och är för rädda att be om hjälp.. Och sen är det de som inte vågar att säga ifrån att det har gått för långt.. Att inte säga åt personen i fråga att det inte funkar längre.. Och vrider och vänder sig för att berätta det.. Och visst man ska kanske inte ska säga det ärligt och rakt ut som kanske jag gör ibland för det kan såra, men man ska ändå ha modet att säga det, att våga ringa eller maila om problemet....
Men alla vågar inte prata om allt och vissa är för fega och vågar ta upp problemen med andra men inte med den beröda personen.. Ryk er i kragen och säg det innan jag gör det åt er.

Inga kommentarer: