måndag 28 maj 2007

Psykologi och filosofi tänkande...

Tyst faller någons tårar
Tårar som ingen ser
Födda av många sår
Faller så stilla ner

Men gråten kan lindra smärta
Smärtan i själens vrå
Stilla ett sorgset hjärta
Tills det slutar slå

Ingen hör dess klagan
Alla rusar förbi
Men slut tar levnadsagan
Så ska det alltid förbli.

Tårar som rinner
Tårar som brinner
Tårar som försvinner
Tårar som gör mig blind

Tårar som greppar och bevisar
Tårar som lider
Tårar av en särskild sort
Tårar som är mina
Mina tårar, är det som vill falla för er alla!

Om jag ändå kunde gråta, och ändå mina tårar kunde falla,
även på utsidan,
om jag inte kände mig så känslokall så skulle det mesta bli enklare..
Lättare att leva och finnas. Vill ta på mig all den sorg som jag åstakommit för folk!
Vill ta på mig deras lidande, vill bära ångesten åt dem. Tror jag är bättre på de än att
vara lycklig!
Men har tagit många bra beslut den senaste tiden..
Ska ta tag i mitt liv, inte hamna i samma situation som igår, i alla fall inte allt för ofta
Jag ska sluta röka när jag fått jobb o ordning på mitt liv. Hoppas på att det blir snart!!

Orkar inte mer!!

Inga kommentarer: