torsdag 31 maj 2007

Ångest över det förflutna eller kanske inte!

Suttit och tänkt över att folk har sporadiskt ångest över det förflutna.
Över att det inte har blivit som de velat. Och visst jag har oxå haft det
vid vissa tillfällen.
Men så kom jag på, läs noga nu! Jag har funderat och tänkt!
Vet att det är vanligt för mej, men jag har kommit på nåt smart för en gångs skull..

Varför tänka på det förflutna??
Varför vara bitter över att det inte har blitt som man velat??

Mitt liv har inte alls blivit som jag har planerat det.. Snarare tvärtom..
Och visst det har gett mig en viss ångest..
Men det har oxå givit mej mer än vad min tanke om livet var..
Det har givit mej Mycke mer!!

Jag har blivit mycket starkare, jag har träffat helt underbara människor,
som jag tror att jag inte skulle träffat annars..
Jag har lärt mej mycket om mig själv..
Visst det har nackdelar med.. Jag har blivit sviken,
jag har sårat människor som jag kanske aldrig skulle träffat eller sårat om det blitt som jag hade planerat.
Men det är sånt livet för med sig..
Nåt jag har lärt mig, trots min unga ålder, är att aldrig ta nåt förgivet,
och försöka att aldrig planera morgondagen!
Avslutar mina tankar med några tänkvärda citat från min allra största idol..

"One can't complain I've got lots of friends, someone spoke to me only yesterday." -Ior

"Alla kan inte och somliga vill inte. Så är det bara." -Ior

"Olyckshändelser är konstiga saker. Man råkar inte ut för dem, förrän man råkar in i dem." - Ior

"Försök att inte sätta dig på tistlar, det kan ta allt liv ur dem. Förresten, det kan vara någons lunch."- Ior

Inga kommentarer: