söndag 25 maj 2008

Nu är helgen slut...

Japp nu e helgen slut, vilket betyder slut på vilan, och det är dags att börja att jobba igen.. Tråkit men det ger pengar. Ska börja jobba eftermiddagar, som jag kanske skrev i förrgår.. Men kan lika gärna skriva det en gång till..
Har nästan varit produktiv idag.. Har börjat med att storstäda lägenheten, vilket är bra, så att min mamma och jag slipper slita för mkt när jag flyttar sen, och att det ser fint ut när de ska komma och kolla lägenheten med.. Men som sagt har inte kommit så långt, men funderar på att göra klart det nästa helg i stället. Eller i alla fall göra klart lite mer än bara en typ fjärdedel..
Men känner mig lite duktig i alla fall.. Och det luktar lite ajax i lägenheten nu, vilket luktar godare än vad det gjorde innan, då det luktade smått instängt här...

Skulle ju skriva lite om hur jag mår lovade jag jhu.. När man går och städar ensam på eftermiddagarna, så börjar man tänka lite och har börjat tänka på hur dum jag egentligen jag är. Är ganska elak mot människor.. Vet inte varför men det känns bara så.. Ser världen på ett ganska enkelt sett säger andra, att de e på ett eller ett annat sätt.. Men vet inte om det heller.. Kanske det som gör det hela problematiskt..

Har också börjat tänka på människor som åldersmässigt ska vara vuxna, men egentligen beter sig som bortskämda 5 åringar.. Och det retar mig så inibomen.. Endel verkar som om de inte kan se saker som en vuxen människa, endel är vuxna i sinnet, men kan ändå inte se sig själva som vuxna.. Jag är inte den mest vuxna människan så egentligen ska jag kanske inte klaga allt för mkt.. Jag kan oxå bete mig riktigt illa, och bete mig som om jag inte vore så gammal som jag egentligen är.. Och ja, jag är bortskämd det vet jag, men det finns en skillnad på människor och människor, en del har vetskapen om hur de beter sig och vissa inte.. Vissa försöker inte ens bete sig vuxet någongång och vissa vill och kan i de lägen det krävs agera vuxet.. Vissa personer som ändå går på högskolan. Jag kan förstå en 19 åring som precis flyttat hemifrån och kommer direkt från gymnasiet att den personen kanske inte är helt vuxen än.. Men är man 23 - 24 år och nästan eller är klar med sina studier inte kan bete sig som en vuxen människa det gör mig fundersam, hur ska de klara sig i arbetslivet, där ens chef kanske inte är så tålmodig som lärarna på skolan?? Hur ska man överleva i verkligehten utanför skolan??

Jag vet inte.. Bara tankar som rör sig i mitt huvud.. Som retar mig.. Vill inte tänka så.. Vill inte vara en sån dömande person.. Men jag antar att det är sådan som jag är..

Inga kommentarer: