fredag 6 juni 2008

Nationaldag och annat trams..

Japp, det är nationaldag, men har aldrig riktigt fattat vad det egentligen är som vi firar.. Men det kanske inte är så himla viktigt att fatta eller? Och varför är det en röd dag?? Om vi knappt vet vad vi firar, och fira och fira.. 14 åringar super sig fulla och sjunger nationalsången extremt falskt, ja även en omuskialisk person hör det.. Så varför är många lediga? Fattar inte.. Det är ju inte precis som i norge, där det är stort. Och e man stolt över sitt land och firar ordentligt, ja då e man nationalist och rasistisk enligt många så fattar inte riktigt.. Sverige är ibland ett MYCKET konstigt land..

Idag har jag varit i Jönköping, och vet att jag skulle stannat i Bottnaryd idag, men det blev inte riktigt så.. Folk va hemma så katten behövde inte mig. Tror inte hon tycker om mig ändå riktigt.. :S Kanske för att hon inte är den mest sociala katten som finns.. Har träffat mer sociala katter i mina dagar.. Men hon e söt för det..
Köpte i alla fall 2 par byxor och en student present idag, vilket va bra.. Men har inte mkt pengar kvar.. Tur att det är löning om en vecka, så man har pengar igen..

Jaa.. Annars e de skönt med att äntligen att få vara lite ledig i alla fall.. Är så himla trött, vilket påminner mig om att jag kanske ska sova nu.. :P

Inga kommentarer: