söndag 30 december 2007

Vill bli sjuk...

Ja det är en konstig önskan jag vet...
Men vill inte jobba.. Nee.. Orkar inte.. Vet att det ger mej de pengar jag verkligen behöver men jag är inte alls pigg.. Jo rent fysiskt men inte psysiskt, men vet inte om man kan och om man kan hur man ska sjukskriva sig om man blöder inuti???

" Bröder och systrar sådan är sorgen,
Den kommer som ett mörkt vatten ur dörrspringorna, den vislar givmilt, som vinden ur ett rasigt fönster.
Den sitter och kurar på bussen, och den slår upp som en ond dunst när du öppnar toalocket för att kräkas.
Den snör ihop halsen på dig, din tunga blir tjock och orölig och du kan inte tala. Den sätter en kniv mot din hud men du blöder inte, den slår dig med stenar men du faler inte, du går upprätt, men i ditt inre hukar du dig hjälplöst.
Bröder och systrar, sådan är den, sorgen"

Ur Mats Wahls Vinterviken

"Bröder och systrar, hur beskriver ni ångesten inom mig?
Kan ni beskriva den med ord?
Kan ni se att jag lider?
Vad är det för mörker som sluter sig omkring mig??
Varför finns ni inte här längre?
Jag kan inte längre se er i ögonen mina systrar.
Jag kan inte längre tala mina bröder!
Bara se mig, se hur jag faller, bara se att jag söker efter er i avgrunden.
Bara ropa efter mig om jag försvinner, även om jag inte hör eller ser er, lova mig att leta efter mig!
Är nog redan förlorad för er mina bröder och systrar!"

Inga kommentarer: